lørdag 4. oktober 2008

Nudie Jeans

Hei hei! Nå er det blitt lørdag, og jeg koser med i høstværet! Forrige helg i NYC med Kirsti var veldig bra. Hadde ingen planer, så vi gikk bare rundt og koste oss. Spiste frokost på hyggelige små diners og leste New York Times og drakk kaffe. Var innom Mulburry og kjøpte meg selv en etterlengtet bursdagsgave:) Veldig fornøyd med den. På lørdag kveld var vi på Broadway Comedy Club med cast fra SNL, og på søndag gikk vi tur i Central Park for nok en god frokost. Regnet litt, så vi dro på kino før bussen gikk på ettermiddagen. Så Eagle Eye, veldig bra! Bussen tok 4-5 timer, veldig greit å ta buss dit.

På torsdag var jeg hos Anthon og så visepresidentdebatten med svenskene. Utrolig spennende å følge med på valget, spenningen stiger i DC, alt er jo politikk her. Var også på National Gallery of Art på torsdag. Vi drar på utflukter med avdelingen på forskjellige kulturinstitusjoner, så får med meg en del kultur:) Nat. Gallery of Art var helt utrolig, absloutt verdt å besøke!

I går var jeg på House of Sweden. Nudie Jeans hadde et kjempearrangement; fashion show først, og "denim after dark"-fest etterpå. Svenske band og DJs, øl og pølser på takterassen og masse moro. Var et veldig bra band fra Gøteborg som jeg ikke husker navnet på..

I dag skal jeg på Six Flags med Niklas. En av attraksjonene der er "Superman" som går 20 etasjer rett opp, og rett ned.. Gruer med litt kan man si, men det skal nok gå bra. Gøy å komme seg litt ut av byen og!

I morgen skal jeg og Kirsti på utflukt. Vet ikke hvor, Kirsti er ansvarlig! Og på kvelden skal vi være med på en mottakelse i residensen Forsvarsavdelingen arrangerer.

I går var jeg på luncheon i Presseklubben. Utrolig fine lokaler, og god mat:) Under Secretary of State for Public Diplomacy and Public Affairs holdt et foredrag om "Public Diplomacy and the war of ideas". Veldig interessant, skal skrive rapport på mandag. Ellers driver jeg med mye forskjellig på jobb. Skriver og oppdaterer på www.norway.org, hjelper til med magasinet News of Norway, planlegger besøk og mottakelser og mer. Trives fortsatt veldig godt.

Savner dere hjemme veldig. Når jeg først tenker på dere og ser på bilder blir jeg jo litt trist, men mest glad, for jeg er så heldig som har dere. Gleder meg veldig til å se dere igjen:)

Stor klem fra Albert

Ingen kommentarer: