søndag 19. oktober 2008

Høst

Hei:) En stund siden siste oppdatering, men her kommer den! Høsten har endelig kommet:) Forrige uke hadde vi sommer igjen, men nå er det blitt litt kaldere, og kan ta på oss sjerf og vanter! Det sies at høsten er den peneste årstiden i DC, og det tror jeg på, det er så fint nå. Trærne har begynt og få farge og hver dag er det sol sol sol og frisk luft. Har regnet her to dager siden jeg kom i august, så været er til å bli glad av:)

Forrige helg kom Steve og Barbara og hentet meg, så dro vi til Annapolis. Steve og Barb er en av vertsfamiliene Didrik bodde hos i Vermont. Steve har en datter som bor i Annapolis, så jeg ble invitert med på Columbus-weekend-tur! Columbus day var forrige mandag, så da ble det en god lang helg. Annapolis ligger ved Chesapeake Bay, 40 min fra DC, mot havet. Kjempefint. På søndag var vi på Annapolis Boat Show, verdens største seilbåtmesse på vann. Strålende sol og min. 25 grader, deilig. Spiste lunch på Yatch-clubben, og tittet på litt fler båter etter det. På kvelden dro vi ut for å spise Maryland crabs, som er veldig populært her. Vi satt ute, og de dekker bordet med papir, dumper masse krabber, alle blir utstyrt med en kniv og en hammer, Old Bay (krydder) og eddik, så er det bare å starte. Det var veldig godt. Spiste også østers for første gang, og muslinger. På mandag var det like fint vær, så vi dro ut og seilte, enda en fin dag. Steve og Barb kjørte meg hjem til DC mandag kveld.

På onsdag var Ola, Heather, Kirsti og jeg og så den siste president-debatten i downtown DC. Vi var invitert til et stort advokatfirma, og der var det duket opp med åpen bar, mat, kaker, popcorn og mer. Pyntet med ballonger, og real-size Obamas og McCains;) Hehe. Gøy var det, og debatten synes jeg var den beste av de tre. Merker at valget nærmer seg, på jobb og i DC generelt. Gøy å følge med.

På fredag jobbet jeg til 1900, så dro jeg, Kirsti og Lars hjem til meg og lagde lammecarré. Pratet med mamma og pappa på tidligere på dagen, og de sto akkurat og lagde lam og rødvin, og da savna jeg ekstra mye hjem, så da fikk jeg overtalt Kirsti og Lars til lam og rødvin. Ikke så vanskelig;) Vi satt ute på varandaen hele kvelden, veldig koselig.

I går var jeg ute og løp i det fint høstværet, og etter det dro jeg og Niklas og møtte Kirsti på Pentagon City Mall, før vi tok subwayen downtown og traff Anthon, Sofia, Frida, Ola, Knut og Anette. Spiste god pizza, og dro på NHL-kamp. DET VAR SÅ GØY!!!!! Capitols vs. New Jersey Devils. For en syk stemning, jeg er frelst. Hehe.. 20 000 mennesker, øl, pretzels, natchos og alt som hører med. Capitols vant desverre, men veldig spennede kamp, ble avgjort etter ekstraomgang og shootout. WEEEE, gøy. Valdig amerikansk, med cheerleaders, kiss cam osv. To svenske spillere på Capitols, så heide ekstra for dem. Klarer ikke å forklare stemningen, men det var utrolig gøy. Såå mange erkefans på ett sted må jo bli bra. Skal absolutt se Capitols snart igjen. Gooooo Caps! hih

Etter kampen tok vi taxi til Georgetown og tok en øl. I dag har Kirsti, Anette og jeg vært på MtVernon, Georges Washingtons landsted i Virginia. Vi tok en liten roadtrip ned, og med sol sol sol og godt humør fikk vi en kjempefin dag. Var Fall Harvest Weekend denne helgen, så masse aktiviteter og ting som skjedde. Etter utflukten tok jeg og Anette en en liten shoppetur på M street, og så middag rett ved. Anette er en venninne av Knut som jeg jobber med, hun er på besøk en uke, og i går fant vi ut at hun liker Grand Cafe (bra bra) og at hun jobber på Carlings med Line. Verden er ikke stor, har sendt en good klem med henne hjem til Line:)

I morgen er det jobb, og etter jobb skal vi ha en liten visning for å få inn en tredjemann i huset. På tirsdag skal jeg jobbe under Science week fra morgen til kveld, ondag og torsdag blir det konferanse i State Department, og også et forum kalt US Norwat Forum på torsdag. Blir tre forskjellige mottakelse, en hver kveld, så som dere skjønner er det fortsatt mye som skjer. Men VELDIG gøy:) I helgen planlegger svenskene tur til Shannandoah i Virginia. Veldig fint stort naturområde med masse trials. Man kan til og med ringe en Leaf Hotline for å vite hvor man finner de flotteste høst-trærne akkurat nå, veldig Amerikansk!! hihi! Så da skal vi leie biler og hytte, og dra en stor gjeng på tur. Gå lange turer og lage god mat og drikke vin på kveldene. Hørte rykter om boblebad og utepeis, så jeg gleder meg.

Nå er klokka 2240, og det er leggetid for Ingerid. Mommo sender meg brev, det er så koselig, takk til deg mommo:)

Nattinatt:) Skal prøve å legge ut bilder i morgen før visning.

Ingen kommentarer: